Direktna prodaja v Evropi

Direktna prodaja predstavlja veliko in rastočo gospodarsko panogo v Evropi in svetu.

Po podatkih združenja SELDIA (Združenje evropskih sekcij za direktno prodajo) za leto 2015, je v direktni prodaji v Evropi delovalo 14,5 milijona direktnih prodajalcev, od tega 6,4 milijonov v državah Evropske unije (79 % žensk). Leta 2015 so podjetja v Evropi, članice SELDIA skupaj ustvarile promet v višini več kot 28 milijard €.
Po podatkih združenja WFDSA (Svetovno združenje sekcij za direktno prodajo) za leto 2015 se je z direktno prodajo ukvarjalo več kot 103 milijonov ljudi, 3% več kot leta 2014, ter ustvarilo promet v višini 164 milijard € oz. 183,7 milijard dolarjev. Volumen direktne prodaje kaže konstantno, v povprečju 7,2 % rast v zadnjih treh letih.

Podjetja direktne prodaje v Evropi zaposlujejo več kot 25.000 ljudi in 76% izdelkov je proizvedeno v Evropi.

Največji evropski trgi, kjer je direktna prodaja priljubljen vir zaslužka so Nemčija (13,6 milijard €), Francija (4,1 milijard €), Velika Britanija (6,3 milijard €), Italija (2,6 milijard €) ter Poljska (0,9 milijard €).

Na svetovnem trgu pa Združene države Amerike, Kitajska, Japonska, Koreja ter Brazilija. Prodaja se je povišala na vseh kontinentih in samo 23 držav ustvari 94% celotne globalne prodaje.

Sekcija za direktno prodajo v Sloveniji je bila ustanovljena leta 1993. Deluje pod okriljem Trgovinske zbornice Slovenije in ima 6 članov (Amway, Aqua –viva, GNLD International, Herbalife, Oriflame in Matmar-line). Nekatere korporacije so bile ustanovljene pred več kot 50 leti in še vedno zelo uspešno poslujejo.

V Sloveniji so podjetja članice v letu 2015 generirale 12 milijonov € prihodkov in imajo skupaj več kot 22.000 direktnih prodajalcev.